Alpska kuhinja

Grah

 

Domneva se, da sodobni grah izvira v srednji Aziji in na Bližnjem vzhodu. Ker se goji že tisočletja je zeleni grah splošno priznan kot ena prvih poljščin, ki so jih gojili ljudje. Grah so očitno uživali v suhi obliki skozi večino zgodnje zgodovine in ni postal široko priljubljen kot sveža hrana do sprememb v tehnikah gojenja, ki so se v Evropi zgodile v 16. stoletju. Grah danes gojijo po vsem svetu v skoraj vseh podnebnih območjih in ga pogosto uživajo tako v sveži kot v suhi obliki.

Grah je druga najpomembnejša stročnica, ki se uporablja v prehrani prebivalstva. Uporablja se lahko svež v obliki solat ali kuhan, podobno kot fižol.

Je izredno hranljiv, kaloričen in vsebuje precejšnjo količino vlaknin, antioksidantov, beljakovin, vitaminov in mineralov.

Ker zeleni grah vsebuje veliko ogljikovih hidratov in škroba, ga skupaj s krompirjem, koruzo in bučami štejejo za škrobno zelenjavo.

Na voljo je več različnih sort graha, vključno z rumenim grahom, črnookim grahom in vijoličnim grahom. Vendar se zeleni grah najpogosteje uživa.

Brez graha si težko predstavljamo rižoto, francosko solato in mnoge druge solate, prav tako se dobro obnese v vlogi priloge ali prikuhe. Če si zaželimo lahkega, zdravega, hranljivega in okusnega obroka, pa je grahova juha odlična izbira.

Pločevinka ali dve Naturetinega graha zato nikoli ne smeta manjkati v prav nobeni kuhinji.

 

Namig za hitro kosilo:

Grahovi polpeti

Žemljo/kruh namočimo v vodi ali jušni osnovi, če jo imamo pri roki in jo dobro odcedimo. Grah z vilico potlačimo in dodamo h kruhu in 2 jajcem. Na drobne kocke narežemo čebulo, česen in por. Vse dodamo zmesi graha in kruha ter po želji začinimo. Dodamo ščepec čilija ter drobne koščke pancete. Formiramo polpete in ocvremo na vročem olju. Polpete lahko postrežemo na solatnih listih.

 

piksna 200 g, 3 x 200 g, 415 g

 

Cena: Trojček na voljo za 1,82 €