KAKO SKRBETI ZA DUŠEVNO ZDRAVJE?

Duševno zdravje vpliva na našo sposobnost obvladovanja stresa, soočanja in premagovanja izzivov, vzdrževanja in oblikovanja odnosov ter okrevanja po težkih preizkušnjah. Ključnega pomena je uravnoteženo življenje, pri katerem si lahko pomagamo predvsem z zdravimi navadami prehranjevanja, spanja in soočanja s stresom. Velik pomen ima tudi ljubezen do sebe, družba pozitivnih ljudi in zavestno delo na sebi.

Ko skrbimo za svoje telo, skrbimo tudi za svoj um, saj sta oba neločljivo povezana. Sem sodi redna in uravnotežena prehrana, ustrezen cikel spanja in dovolj gibanja. Zakaj? Redna in uravnotežena prehrana je naše gorivo. Uživanje sadja, zelenjave, polnozrnatih žitaric in beljakovin, nam omogoča dovolj energije za vsakodnevno delovanje. Pomembno je tudi uživanje zadostne količine tekočin in omejiti pretirano poseganje po kavi in alkoholu. Gibanje nam pomaga pri obvladovanju stresa, zmanjšuje tesnobo, dviga razpoloženje, poveča energijo in pomaga pri kakovostnem spancu. Že 30 min na dan, tri dni v tednu je dovolj za pozitivne spremembe v počutju. Kakovosten spanec močno vpliva na naše delovanje, saj se ob rednem ciklu spanja lažje spopadamo z vsakodnevnimi izzivi, obvladujemo težave, smo bolj osredotočeni in bolj pozitivno naravnani. Poleg naštetega pa je pomembno tudi socialno življenje. Družba podpornih, navdihujočih in pozitivno naravnanih ljudi, na katere se lahko zanesemo in ob njih osebnostno rastemo, ima v življenju veliko vrednost. Prav tako veščine spopadanja s stresom. Stresu se ne moremo izogniti, vendar je za ohranjanje duševnega zdravja pomembno poznati sprožilce in razviti ustrezne mehanizme za spopadanje z njimi. Tudi zavestno delo na sebi, kot je pisanje dnevnika, samorefleksija, branje knjig za osebno rast, meditacija, obiski svetovalca, je v današnjem času izrednega pomena za dobro počutje, napredek in zadovoljstvo s seboj in v odnosih.

»Duševno zdravje ni cilj, ampak proces. Ni zelene veje na kateri bi lahko varno sedeli v prepričanju, da nam ni potrebno ničesar delati za lastno dobro počutje. Za zdravo, zadovoljno in izpolnjujoče življenje je velikega pomena prav iskanje uravnoteženosti, stik s seboj ter zavedanje, da je odgovornost za počutje pravzaprav v rokah vsakega izmed nas. Uravnoteženost v načinu življenja, globlje poznavanje sebe, osvajanje mehanizmov spopadanja s stresom, zmožnost prilagajanja spremembam ter nenazadnje tudi iskanje pomoči, če je to potrebno.”
Anja Kovačič, spec. zakonske in družinske terapije