KAKO DOBRO POZNATE RIŽ?

Kljub temu da veliko ljudi označuje riž kot najbolj dolgočasno prilogo (v primerjavi z ostalimi žitaricami in vsem ljubim krompirjem), ni nujno, da je vedno tako. Pripravimo in začinimo ga lahko na nešteto načinov, hkrati pa ima kot sestavina veliko prednosti. Cenjen je predvsem s strani dietetikov, ki ga priporočajo v različnih zdravstvenih dietah. Zaradi svoje lahke prebavljivosti, hitre absorpcije in dovajanja energije dobro vpliva na črevesno floro. Ker za razliko od ostalih žitaric ne vsebuje glutena, nima alergenih učinkov. Dobro je znan tudi ljudem, ki trpijo za želodčnimi težavami, kot so razjede ali kronična vnetja.

Dobro pa je vedeti, kateri riž izbrati za pripravo različnih jedi. Za najboljši dolgozrnati beli riž velja basmati; izvira z obrobja Himalaje in velja za najbolj aromatično vrsto, ki jedem služi kot super priloga. Druga pomembna vrsta je arborio riž; ta se od ostalih razlikuje po večji vsebnosti škroba, ki se med kuhanjem počasi sprošča. Ustvarjen je za lahko kuhanje rižot ali pripravo mlečnega riža. Riži, na katerih je oznaka »parboiled«, označujejo tehnološko predelan riž s pregreto paro, zaradi česar zrna otrdijo in se med pripravo jedi ne razkuhajo. Nutricionisti ga zaradi hranljivih snovi označujejo kot bolj polnovrednega od belega poliranega riža. Pozabiti pa ne gre niti na riž jasmin, ki je znan predvsem po svoji aromi, ki jo oddaja med kuhanjem. Zaradi posebne cvetlične note pri okusu in strukture, ki mu omogoča, da pri kuhanju postane ravno prav vlažen in lepljiv, lahko z njim ustvarjamo prav vse kulinarične mojstrovine.